Monday, May 21, 2012

Jodoh Pertemuan

Assalamualaikum ♥


Title tu yang tak tahan. Haha. Semalam pergi pejabat daerah Kuala Terengganu nak tandatangani perjanjian dengan kerajaan Malaysia sebagai pelajar Asasi Sains UiTM Puncak Alam disebabkan aku dapat elaun sebanyak RM1250 untuk setiap semester kalau tak silap. Sebelum tu pergi hantar borang Yayasan Terengganu. Then pergi window shopping dekat Busana D' Buluh Perindu kejap.

Penat-penat ke sana kemari tentulah perut pun berkeroncong bergendang. Umi suruh suggest kat mana nak makan. Agak lama fikir nak lunch kat mana. Tetiba teringat kat Restoran Pak Awi 2. Cantik, makanan kat situ boleh tahan sedap. Harga pun affordable. Restoran ayah kawan aku, Adam Zawawi. Tapi sebenarnya aku kenal restoran tu dulu sebelum aku kenal Adam. Lepas masuk SBP Integrasi Batu Rakit baru la aku tahu yang Adam tu anak tauke restoran tersebut. Tetengah makan, si otak sempat lagi berfikir. Hmm, mesti Adam takde. Lagipun restoran dia banyak cawangan. Mustahil kot dia ada kat sini. Hmm, aku apalagi. Terus balun makanan dengan berselera. Tup tup..

Conversation 1

Adam : Eh, Zetty!
Aku : Adam!
Adam : Buat apa sini? 
Aku : Err, buat medical. Hmm, medical check-up *muka malu, terkejut beruk*
Adam : Haah?
Umi : Dia buat appointment medical check-up.
Aku : Ehh, pakai macam ni kau pergi mana?
Adam : Aku pergi temuduga Yayasan Terengganu.
Aku : Mintak mana?
Adam : Jordan. Ehh, ni kedai ayah aku.
Aku : Aku tahu.

Ohh mak. Memang tak sangka jumpa Adam kat situ. Sebab kebarangkalian tu memang tipis. Apa tidaknya, tengah makan nasi pun dalam kepala asyik fikir. Ehh, Adam ada ke tak ni? Takde kot. Kat restoran cawangan lain kot. Kat rumah kot. Haha.Takde motip. Tetiba muncul memang mengejutkan. Macam tau-tau aje. Lepas makan-makan tu terfikir pulak. Nak cakap tak kat Adam nak pergi dah ni? Ishhh, kalau tak cakap sepatah dua macam kuajaq je. Masa tu Adam pun tengah melantak depan tibi.

Conversation 2

Aku : Err, Adam kau pilih Jordan ambil jurusan apa? Medic eh?
Adam : Eh taklah. Aku ambil Pengajian Islam. Kau pergi bila?
Aku : Ohh. Aku pergi 3hb ni.
Adam : Bulan berapa?
Aku: Bulan 6. Ehh, aku pergi dulu lah.
(Kringggg.. telefon Adam berbunyi)
Adam : Okay.. okay. Semula ya.

Hmm, then aku pergi. Singgah kat masjid kejap untuk solat Zohor. Umi pergi sekolah dia kejap lepas tu. After all, kami pulang ke rumah dengan lega. Medical check-up aku 29/5/2012 ni. It will be the most tiring and boring thing to be done I guess. Just like before. Masa dapat tawaran ke sekolah berasrama penuh dulu.


Bye.

No comments: